söndag 15 maj 2011

I tankspriddhetens spår....

Jodå, sonen orkade vara vaken genom hela Eurovision igår. Halv ett var det slut och då fixade vi läggningen relativt snabb. Men han var förvånansvärt pigg och kvällen avlöpte helt utan missöden!

I morse var jag uppe först av alla eftersom jag skulle iväg på förmiddagen. Sonen sov ett par timmar längre än vanligt iaf.
Sen åkte jag iväg och var borta några timmar. Min tur att få umgås lite med vänner en stund. Vi försöker turas om så gott det går, vi vägrar isolera oss pga vår familjesituation. Naturligtvis blir det inte detsamma när vi måste åka iväg en i taget, men bättre än att ge upp sina vänner. En del av våra vänner har full förståelse för situationen, medan andra inte förstår. Men sånt är livet och vi har accepterat att det är så.



Jag kom hem mitt på dan och mannen hade lagat god middag. Vi åt och försökte ha det lite trevligt.... men jag märker ganska snart att här är det livligare än det brukar vara.... Jag viskar till mannen i smyg och undrar om vi inte glömt ge sonen medicin på morgonen?? Så är det... ingen av oss har tänkt på det i brådskan som jag hade i morse. Sent i säng i natt, sen är man kanske inte så klartänkt när man slår upp ögonen sen..... Jag kan berätta att min hemmavaro blev kort! Jag förkortade tiden och åkte till jobbet fortare än jag brukar på söndagen. Bäst att det bara är en vuxen omkring sonen när det är extra stirrigt.... Jag skickade ett Lycka-till-sms till mannen när jag kommit till jobbet, det kan han behöva ;) Men i morgon är en ny dag och då ska jag minsann komma ihåg att ge medicin!!

Hmm... blev påmind nu när jag använder bilden på "slottet".... vart tog inlägget från i torsdags vägen, där jag hade flera såna bilder med?? Bloggerproblem var det då och inlägget bara försvann.... trodde det skulle dyka upp igen.... 

Nähä, nu ska jag jobba på så jag får komma hem nån gång idag. Go´kväll på er alla läsare!

Inga kommentarer: