måndag 16 augusti 2010

Måndag igen **** AS/ADHD

Igår em (sönd) hämtade vi hem sonen från korttids där han varit i två dygn. Det var ju lite spännande att se vilket humör vi skulle mötas av, alltid lika spännande varje gång. Men det hade tydligen varit helt OK med det inhopp som blev det andra av de två dygnen. Skönt att det blev bra till slut. Nu hoppas vi, som sagt, att det ska bli lite ordning med personalen på korttids så det slipper komma fler vikarier som han har en gång och sen är de borta.

Sen tror jag också att det behövs lite utbildning till den personal som ska jobba med sonen. Idag var han helt förtvivlad och bröt ihop över en sak han hakat upp sig på. Han har nämnt det vid ett tidigare tillfälle men inte blivit ledsen då. Sonen klarar inte vissa saker och personalen kanske inte ens märker det eller vet att de inte kan göra på ett visst sätt. Jag ska ta upp det med chefen där så får hon informera... Det kan inte vara helt lätt att komma som ny och jobba med en person som har särskilda behov och han säger ju inget till dem utan håller det inom sig.

Men vad glad jag blev över att han kunde uttrycka problemet för mig. Nu var det bara en enda mening, sen började han gråta, men det var iaf så jag uppfattade vad han var missnöjd med. Gissa om jag uppmuntrade honom sen!

Nu är det två dagar kvar innan skolan börjar på torsdag. Ska bli skönt med vanliga rutiner igen. Bara att hoppas att sonen kommer att trivas och må bra...

Inga kommentarer: