tisdag 17 augusti 2010

Allt löser sig, förhoppningsvis **** AS/ADHD

Då har vi lagt ytterligare en dag av sommarlovet bakom oss och det är bara en dag kvar, sen börjar skolan. Man hoppas verkligen att det ska fungera bra när det kommer igång. Förändringar blir det där också, men inte förrän efter 1,5 vecka så jag hoppas han hinner landa först. Berättar mer när det blir aktuellt, men jag ska inte klaga egentligen, vet att andra har en MYCKET värre sits och när skolan gör det bästa av situtioner som uppstår, så är jag sååå nöjd!

Sonen är hyfsat lugn igen nu, men inte lika lugn som han var för nån vecka sen i några dygn. Och vi tar vår vanliga cykeltur på em om det inte regnar.

Nu har vi lyckats leda in honom på att ta en cykeltur som inte går till affären varje gång :-). Halva turen är i skogen och andra hälften går på vanliga vägar. Men vilken fart han får upp nu när han har min cykel som är bättre än hans! Nu cyklar han i "blådårefart" vissa sträckor - jag hinner inte med riktigt. Men idag kom jag på att jag kan ju ta det som en intensiv intervallträning kanske - ska nog ge järnet i morgon... Han vill inte ha tillbaka sin cykel även om vi tror att vi kan laga den...            
        

Problemet med korttids som jag skrev om igår och som sonen var ledsen över, tror jag kommer att lösa sig bra. Jag pratade med chefen för korttids idag och hon förstod helt och fullt att det måste åtgärdas. Så redan i morgon kommer de två killarna som ska jobba med sonen att få lite utbildning i ämnet. Det var så lyckat att den personen som utbildar hennes personal skulle vara hos dem i morgon, så det var bara att passa på. Känns skönt! Sen ska bara den nya killen T introduceras med sonen också innan hans jobbschema kör igång.

Inga kommentarer: