onsdag 25 augusti 2010

Ny personal introduceras **** AS/ADHD

En lugn och bra dag hade det varit i skolan igår. Men när han kom hem så märkte jag på sonen att han inte var på topphumör. Något hade han hakat upp sig på. När han satt och byggde lego så kastade han grejer omkring sig (det gäller att ducka) och sa en massa fula saker. Det tog ett par timmar innan han lugnade sig. Antagligen var det en incident i taxin som ställde till det. Ett plötsligt och mycket högt ljud som sonen inte var beredd på, var nog orsaken. Tänk vad lite det är som ändå sätter såna spår....

I morse var han segare än segast att få att vakna. Fick upp honom ur sängen ca en halvtimme innan taxin kommer. Då är det bråttom och allting måste gå som på räls. Det gäller för mig att serva honom i rätt takt. Jag pustar ut när han väl kommit iväg.

Direkt efter "fritids" nu på eftermiddagen blev sonen hämtad av de två killarna som är tänkt ska jobba med honom på korttids under hösten. Det var alltså 23-årige E och den nya T som jag tror är 21 år. De åkte in till stan och spelade biljard och gick på McDonald´s och tog en fika. Detta gjorde de för att sonen skulle få bekanta sig med den nya killen innan han börjar jobba i helgen. Det har varit alldeles för mycket nytt folk runt grabben nu så nu måste det här bli bra. Och jag tror på det.

Det är rätt kul egentligen. Den nya killen T fanns med i den klassen på gymnasieskolan där jag och mannen var och föreläste om sonen och hans diagnoser. Du som är ny läsare och inte orkat läsa igenom hela bloggen men vill läsa om det så finns inläggen här och här.  T blev tydligen inte avskräckt av vår berättelse om hur det är att leva med AS och ADHD :-). Nu hoppas jag att det här ska bli jättebra framöver.

Inga kommentarer: