fredag 28 maj 2010

Diagnoshemmets vardag **** AS/ADHD


Ser ni vad detta är?! Det var i alla fall det jag möttes av när jag kom in i köket i morse!                                               
Sonen är en liten skåpråtta, och innan jag vaknat i morse skulle han skopa upp glass. Inget konstigt med det, men den här gången hade jag köpt ett annat märke på glassen, och den är tydligen lite hårdare än vanligt. Sked efter sked böjde sig...
Ingen idé att bli arg över det här, det tillhör diagnoserna, det bara blir så här för sonen... han menar ju inget illa.


Den här veckan har han varit lite instabil, vet inte riktigt varför. Men det drar ihop sig till sommarlov och då brukar han bli lite orolig av sig. Alla gamla vanliga skolrutiner faller ju då, så i morse blev det lite utbrott igen... och den stackars fjärrkontrollen är allt som oftast utsatt...

Jag fattar inte att den kan hålla för att bli kastad i golvet så många gånger så delarna flyger åt olika håll - när man pusslat ihop den så fungerar den igen!

Jag har länge funderat på om man skulle kunna tillverka nån typ av vadderat fodral till den. Man kanske skulle kunna ta patent på det... tror att det kan finnas ett behov i diagnoslandet...

Inga kommentarer: