torsdag 22 april 2010

Ovanliga mornar **** AS/ADHD

Två annorlunda mornar i rad har vi haft här nu.

I går morse fick jag inte iväg sonen med taxin. Han var hård i magen och kan inte ta att det gör ont innan han klarar av det som måste ha sin gång. Jag ringde taxi och sa att han kunde hoppa över hämtningen hos oss. I den situation som var igår så insåg jag att det inte gick att stressa på grabben utan det fick ta den tid det behövde. Sur, arg och ledsen var han, jag fick peppa och uppmuntra. När det väl var färdigt och jag körde honom till skolan en halvtimme för sent, så var han på väldigt gott humör - skönt.  Nu har jag köpt kiwi som ska hjälpa till så det inte blir stopp igen. Kiwi på fastande mage på morgonen ska visst vara effektivt.    

     

I morse var situationen en annan - han var väldigt svårväckt. Och det hör till undantagen. Jag är så van vid att han är uppe med tuppen och mycket energisk direkt. Men idag var det nästan hopplöst att få liv i honom. Man får ta det varligt när man väcker honom, surheten och utbrotten ligger farligt nära till hands. En halvtimme innan taxin kom, fick jag upp honom ur sängen. Frukosten fick ätas i rekordfart. Tur det - hade liksom ingen lust att ringa taxi idag igen... 

Inga kommentarer: