onsdag 7 april 2010

Bättre lämning med seriesamtal **** AS/ADHD

I morse funkade lämningen något bättre än igår. Väldigt snabbt och slarvigt ritade jag ihop ett seriesamtal precis innan vi åkte. Det hade två alternativ.
1) Vi åker till "fritids", han vägrar gå ur och det blir bråk = alla är sura och irriterade.
2) Vi åker till "fritids", han går snällt ur, vi säger hej då och vinkar = alla glada och nöjda.                                        
   

Resultatet blev faktiskt bra idag, få se om vi kan upprepa samma sak imorgon, det återstår att se....
När jag hämtade honom på sena eftermiddagen så ville han direkt åka till en sevärdhet 3 km utanför byn på nån skogsväg. OK, tänkte jag. Vi åkte dit, parkerade bilen och gick in på skogsvägen.  
                    
Vi hamnade på en trevlig vandringsled där vi klättrade upp till sevärdheten som låg mycket högt upp på en kulle. Var inte beredd på den här lilla utflykten så jag hade inte de allra bästa skorna på mig. Inte heller hade jag nån riktig kamera med mig utan bara mobilen. 

 
Tyvärr syns det inte hur brant det var, men det gick spikrakt uppåt, kändes det som. När vi gick ner på andra sidan sen, så möttes vi av ett öppet fält med ca 40 tranor på. Tjusigt!

Inga kommentarer: