tisdag 14 februari 2017

Vilken helg!!

Det här inlägget skulle jag ha skrivit igår, men tiden gick till annat. Jag skyller på "lillebror" och Turbo. 😊  Det blev ett längre snack med "lillebror" än jag tänkt mig och när jag snackat färdigt så ville Turbo ut och åka en långrunda med bilen - så tiden gick.... Men det var trevligt. Turbo var på ett strålande humör hela dagen igår, från tidiga morgonen till sena kvällen. Detta trots att det blev lite kris med både att assistenten försov sig och att hans rubik´s kub försvann. Båda grejerna hade kunnat utlösa utbrott, men det gick bra när vi jobbade extra hårt för att behålla hans humör uppe.

Lite matta blev båda jag och Turbo under bilfärden. Vi kom ca en timme efter att en allvarlig trafikolycka hänt. Usch, det såg läskigt ut och jag vet att flera tyckte det som körde där ännu senare på kvällen. Hoppas innerligt att allt går bra nu....
Jag har tänkt många, många gånger på hur man skulle lösa det om jag har Turbo med mig i bilen och det skulle hända något efter vägen....



Så till helgen som gick. En fantastisk sådan! Trots att både jag och mannen var slitna och trötta innan, så tog vi emot våra helggäster. Vi hade bestämt det för ett tag sen att våra vänner skulle komma denna helgen och det var inget vi ville backa på. Men sååå mysigt och trevligt det blev!! 💕

Detta är ett par som vi var barndomskompisar med och som vi nu för nåt år sen hittade igen via facebook. De senaste åren har vi träffats en del, och speciellt när vi hälsar på äldste sonen Charlie i Stockholm. Vi har också rest till Skottland med dem förra året och vi planerar nu en ny resa tillsammans.

En stor överraskning fick vi alla på lördagen då deras dotter och man kom på spontanbesök. De bor ca 15 mil härifrån. Det roliga är att dottern är gift med en som är kompis med sönerna i den stödfamilj vi hade under många år till Turbo. Så han har träffat Turbo många gånger under de åren, men fick förstås inte träffa honom i helgen eftersom han var på korttids.

Hahaha, och tänka sig - vi fick in tulpaner i huset till slut! *host* 😂



Sen blev det "dopp i gryta" (bad i tunnan) och det är alltid lika härligt och mysigt när det är minusgrader ute. Ölen blir garanterat iskall. 😋



Det var som sagt en härlig helg, så nu har vi kunnat ta fart för denna veckan också som innehåller en del möten.

Kram på er 💗

Inga kommentarer: