lördag 19 november 2016

Festligheter

Igår blev det nya tag. Vi hade en liten festlighet att se fram emot på kvällen så dagen gick väldigt fort. Jag slutade jobbet några timmar tidigare än vanligt och vi åkte sen och hämtade några killar för en utekväll i stan. Vi ville uppmuntra assistenterna Erik och Nisse och även samordnaren Kent, eftersom de får slita lite extra en period just nu. Vi är så glada över att de ställer upp för oss och de försöker verkligen få vårt liv att fungera på bästa sätt. Att vårt liv ska fungera hänger till stor del på dessa fina assistenter och det fantastiska jobb de gör med Turbo.

Här sitter vi på restaurangen som var en positiv överraskning! Erik, Kent, Nisse, mannen och jag.



Kvällen blev som sagt mycket lyckad (trots ett Stefano Catenacci-fiasko, haha). En hel del goa skratt och en del allvar också förstås, men inte så mycket. Det lämnade vi till en annan dag.

En härlig restaurang var det med suveränt god mat och mycket trevlig personal. Jag och Erik pusslade ihop en egen dessert pga olika allergier och det fixade personalen med glatt humör. Annars är det inte många desserter jag vågar äta på restaurang eftersom min allergi är en aning invecklad. Men här lyckades det tack vare Eriks fantasi.


Den här kvällen ville jag och mannen genomföra för att säga - TACK för att ni finns och hjälper oss i vår vardag!

Idag är vi lite trötta, men det är det värt! Jag gick och la mig kl 3 på morgonen så kvällen med killarna blev lång. Turbo är på korttids så jag och mannen har fått ta dagen i vår takt så det har inte gått någon nöd på oss.
Jag laddar för nästa vecka som jag anar kommer att bli tuff. Ska konfronteras med min sjukdom och ta den ett steg vidare.... Vill helst förtränga det, men kommer inte undan. Men det är ju en söndag emellan så det går att förtränga nån dag till.

Nu blir det lite slappa av framför TV:n och ett försök att ladda lite batterier.
Kram på er ♥

Inga kommentarer: