torsdag 13 juni 2013

Stressigt!


I morse blev det en lite stressig morgon. Själv hade jag mycket jag behövde få fixat, men helst utan att visa det för Turbo. Turbo behövde in i duschen eftersom han själv valt att skjuta fram det och vi bedömde att det inte var nån idé att fösöka få det gjort kvällen innan. Men han var inte på humör att duscha, men på något sätt fick jag ändå in honom i duschen. Ju närmare tiden vi kom att vi skulle åka till fritids/korttids så gick det överstyr för Turbo som inte tål någon som helst stress eller press på sig. Det är verkligen en balansgång att inte väcka för tidigt och heller inte för sent. Väcker man för tidigt  så vi har gott om tid så blir det att Turbo slappnar av och kommer in i en fas då han inte gör något för att bli färdig och då kvittar det hur mycket tid man har på sig. 


Efter en stund när det gått över styr så kom nog Turbo på att han uppförde sig illa! Jag fick en kram
och sen gjorde han självmant och med ett leende det jag tidigare hade bett honom göra!
Lämningen på korttids/fritids gick väldigt bra i morse. Den ordinarie personalen Otto mötte upp och det var glada miner. Nu stannar Turbo på korttids ett par dygn och jag ska försöka njuta ledigt. Bl a tänker jag försöka få ordning på det där med att blogga från iPad inför kommande semestertider. Men det verkar inte helt enkelt.... Tips mottages tacksamt!

Kram på er finaste läsare <3

2 kommentarer:

Nina sa...

Wow! Vad bra gjort av Turbo! Jag blir nästan lite tårig.. Fina killen <3

Hoppas det går bra på korttids nu och att ni hinner vila lite..... Eller hur?!!! ;)

Kramen!
Nina

Anna sa...

Hej väldigt bra blogg.
Jag vet inte exakt hur det är för iphone. men på min andorid telefon laddade jag ner en app för min blogg.se. kanske finns det en blogspott app som du kan ladda ner. och då är det bara att skriva på:)