onsdag 12 juni 2013

Lättad

Idag känner jag mig lättad, lättad över att de här senaste två dagarna har flytit på över förväntan bra. Mycket peppning och positivt snack har gått åt för att vinkla situationen till det bästa för Turbo. Det var ju vikarie Göstas första dagar på egen hand med Turbo och eftersom han protesterade innan över detta så var jag beredd på att det skulle bli jobbiga dagar med oro och utbrott. Nu blev det inte så och jag tror Turbo har kommit in i en bättre period igen. Kanske berodde oron på skolan med förändringar där, blandat med att nya vikarier väntade på korttids/fritids i sommar. Nu har han klarat av avskedet med läraren Palle och han kan koppla bort skolan ett tag och fritids har kommit igång.




Idag blev det också belöning! Trots en till miss idag (sluttiden var inte uppfattad rätt) som innebar att man avslutat för tidigt och Turbo fick vänta på mig, så klarade han det galant. I vanliga fall hade det blivit ett jätteutbrott när jag kom för att hämta på fritids/korttids. Men vi klarade oss idag också - härligt och bra gjort av Turbo! Detta ska jag ta med mig i framtida ritprat med Turbo angående hans utbrott och mycket beröm blir det och mycket positiv förstärkning!!




Ikväll har assistent Kent varit här och de har haft det riktigt trevligt, tror jag. Njutbart är det att se att Turbo verkar må lite bättre, inte ett utbrott på ett par dagar nu :)
Tyvärr har vi lite att jobba på nu med honom, saker som inte riktigt fungerar i vardagen. Dags att ta fram lite sociala berättelser igen och se om det inte kan göra susen. Men det tar vi sen.... orkar inte just nu.

Gokvällskramen till er alla ♥

2 kommentarer:

Lena sa...

Så underbart att dt går så bra just nu. Kanske det spelar in att skolan är slut och att inte kraven är lika stora längre? Jag kan tro att Turbo är den typen av grabb som har rätt stora krav på sig själv också och tar nederlag eller misstag hårt?
Kram och njut av att det är lugnt ett tag innan du börjar med nästa "projekt"...
Och vilken fantastisk bild på den gamla "välkända" tegelbyggnaden!

Nina sa...

Nä, det förstår jag att orken inte har hunnit ikapp än. Jag håller med Lena, är det inget livsviktigt just på studs så kanske det är okay att ni bara låter det vara lite lugnt ett par dagar innan ni tar itu med "vad det nu är" så ni bara får njuta av att det funkar också..(?)

Skönt att det är lugnt just nu iaf <3
Kramar om!