måndag 24 juni 2013

Drömmar

Det var lite svårt med morgonbestyren i morse med Turbo. Han hade skjutit upp duschningen igår kväll och skulle duscha i morse i stället. Men se det gick inte! Nu hör det till saken att vi alla blev störda i vår nattsömn inatt och vaknar Turbo på natten så tar det tid innan han somnar om. Men han kom iväg iaf till fritids/korttids som det var inplanerat även om det fick bli oduschat. Där tog personalen Tom emot Turbo och han hade ju längtat efter denna personal som haft ett par veckors semester.




Hämtningen gick också bra och humöret var bra, men jag märkte på vägen hem att det var inte så piggt. Väl hemma så hade vi en knapp timme på oss innan assistent Nisse kom och tog över assisterandet. De har lite gemensamma intressen så jag tror de hade haft roligt under de fyra timmarna de hade tillsammans. Själv hade jag tid hos frissan och det var skönt att sitta där i nästan två timmar och veta att jag inte hade bråttom hem.

Ikväll har jag fått meddelande om att det blir en hastig personalförändring på fritids/korttids i morgon. Vikarien Axel är visst sjuk, men som tur är kunde Tom rycka in i hans ställe. Jag har förberett Turbo på ändringen och satt upp det på vårt schema här hemma. Detta blir inget problem för honom när han vet om det i förväg.




Nu tänkte jag berätta lite om Turbos drömmar som han har nämnt för mig!
Jag tycker Turbo har mognat och blivit lite äldre i sitt sätt. Själv sa han häromdan att han inte kunde fatta att han är 15 år, han kände sig som 12..... Men jag tycker att han har utvecklats en hel del under det sista halvåret på lite olika plan. Just nu är han också rätt harmonisk och därmed går det lättare att prata med honom. Han har kommit med olika utlåtanden om lite drömmar han har. Häromdagen ville han bli av med mig och mannen....

Han har nämligen en dröm om att jag och mannen ska åka utomlands igen. För nyare läsare behövs nog en liten förklaring så det inte missförstås! Vi var i Japan i åtta dygn för 1,5 år sen och då ryckte vår äldste son Charlie in och tog några assistansdygn här hemma med Turbo. Även den fina korttidspersonalen Tom, och även E som jobbade då, tog ett par dygn. Turbo hade det toppenbra och han längtar tillbaka dit. Bara att på egen hand få rå om Charlie under många långa dygn var en drömvärld för honom. Dessa åtta dygn är dygn som Turbo aldrig glömmer! ♥ Han drömmer nu om att Charlie, Tom och Otto (korttids) ska finnas här med honom om vi åker utomlands!




Sen berättade han om en annan dröm han har. Han vill åka till Dreamhack i Jönköping nån gång. Värsta röriga stället..... men å andra sidan är det ju fokus på något som han verkligen gillar - dataspelande. Han kommer ihåg att vi hämtat Charlie där när han har varit med på det för ett antal år sen. Om Turbo skulle åka dit så ville han ha assistent Kent med sig på det, sa han. Han skulle passa bäst för just det ändamålet, enligt Turbo! Assistent Nisse är bäst på programmering och det gör man inte på Dreamhack, sa Turbo! Ja, han vet vad han vill.... Vi får väl se hur Turbo utvecklas framöver och om det är någon dröm som kan bli sann för honom.....

Kram på er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Men wow! Passa på vettja! Ut å åk nu, mannen å du :) <3
Kramar om!
Nina