söndag 9 juni 2013

Hämtat energi

Det har varit lite uppehåll i mitt skrivande här. Det har ju varit en extra helgdag i almanackan och en påföljande "klämdag" och sen vanlig helg på det. Jag passade på att vila mig lite från internet så mycket som möjligt och höll mig borta från både det ena och det andra. Behövde vila hjärnan lite...

Turbo har varit hyfsat lugn med bara nåt litet utbrott här. Vi har anpassat det ordentligt för honom de här dagarna och haft det minimalt med krav. Då har vi alla faktiskt kunnat vila oss i omgångar här. Det har nästan känts som lite minisemester på hemmaplan pga att vi haft så härligt väder. Ett par av dagarna har Turbo inte ens startat datorn förrän det gått några timmar in på dagen. Hängmattan är en stor favorit och vi har haft så gott väder så han har legat i den på förmiddagarna. Frukosten intas helst liggande där.... :)




Helst har han velat ha mig i närheten där och jag har till på köpet fått lite färg på mig och jag har njutit i solen vilket jag inte gjorde förra året. Förra våren och försommaren låg jag i utmattningsfeber och höll mig undan från solen, det var jobbigt nog ändå. Vi hade då haft en period på några veckor då Turbo hade utbrott varje dag, precis som vi haft det nu ett tag. Dessutom hade vi en enorm kamp med skolan samtidigt, så det var en riktigt jobbig period.
Men det tar på krafterna när man har en längre period med ständiga utbrott. Men nu har jag som sagt vilat mig så gott jag kunnat mellan assisterandet av Turbo under helgen så jag känner mig hyfsat pigg.

Jag fick någon kommentar angående det jag skrev i förra inlägget om att assistent Kent tog sig ett dopp här med kläderna på. Jodå, jag kan lugna er med att han hade plockat av sig både klocka och mobil innan han hoppade i :) Extra kläder hade han också liggande i bilen. Erfaren som han är så har han alltid det, säger han, eftersom han aldrig vet vad som kan hända när man jobbar som assistent..... Jag trodde ju han syftade på att barn som mitt är ganska oberäkneliga, men jag kanske fattade fel..... ;)




I morgon kör det igång på allvar med fritidstid på korttids under sommarlovet när jag jobbar. Det blir spännande att se hur det löper på. Det är första lovet som det kommer att jobba helt nya vikarier med Turbo. Två stycken killar har skolats in lite försiktigt, men det är inga han känner sig till 100% trygg med för det tar flera månader innan det blir så. Men vi kör igång i morgon med den ordinarie Otto innan vikarierna börjar. Häromdagen när jag gick igenom schemat för nån vecka framåt med Turbo så kom det lite protester från hans sida. Spännande var ordet.....

Kram, kram ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Håller tummarna för att det kommer att gå bra med de nya vikarierna. Skönt att. Ni haft det lugnt och ganska så fridfullt under helgen. Det kan ni verkligen behöva.
Stor kram

Nina sa...

Så skönt att du har tagit igen dig lite!!!!!!! Bra där! För den där utmattningsfebern vill vi ju inte uppleva igen! Var rädd om dig, vännen <3

Fast jag har saknat dina inlägg, förstås :)

Jag tycker inte det är så konstigt att Turbo är orolig, faktiskt.. Jag tycker han klarar alla förändringar väldigt bra ändå, tack vare er planering och alla förberedelser ni gör hela tiden. Ni är fantastiska!

Hoppas det går bra med vikarierna.. *tummar hållna*

Kramar om!
Nina