måndag 3 juni 2013

Bra helg och ny lärarkontakt

Dagarna springer iväg här, redan juni månad och "sommar".

Lördagkvällen hos oss blev ungefär som fredagskvällen. Myset i TV-soffan tillsammans alla tre blev faktiskt lyckat och sen la sig Turbo relativt tidigt, så jag och mannen fick en egen liten mysstund på verandan igen. Så underbart att sitta där och allt är tyst omkring oss i den sena timmen. Det gröna frodas utanför verandan och grannens kossor går och betar så fridfullt på ängen. Det är livskvalité att kunna sitta där och njuta av livet.




Igår (sönd) gick jag upp tidigt och åkte på en bussresa och jag lämnade hemmet innan Turbo vaknat. Jag hade en underbart fantastisk dag tillsammans med en hel massa vänner. Härliga vänner som tar hand om en även om jag kommer ensam.


Här har vi rastat på Ikea och blivit lite mätta under resan. 

Jag och mannen har bestämt att vi inte ska isolera oss utan försöka umgås med våra vänner även om det blir bara en av oss som kan komma loss. Det ger oss så mycket att bevara den fina vänkontakten vi har. Igår tyckte mannen att det var min tur att komma iväg på skojigheter och jag njöt i fulla drag. Även om det kändes ensamt att åka på en så pass lång utflykt utan mannen så kopplade jag ändå av och försökte njuta i fulla drag varenda sekund. Jag behövde det efter den turbulenta period vi varit inne i nu ett tag.


En av vännerna! 

Hemma hade väl det mesta gått ganska bra. Mannen och Turbo hade gjort en egen utflykt på Turbos premisser. De hade åkt in till stan och shoppat lite och ätit på Burger King. Det känns helt klart att det är lite lättare att få Turbo att lämna datorn för lite annat emellanåt nu. Vi får se hur det utvecklas i sommar....

I morse blev det ett litet utbrott strax innan taxin kom. Det är en mycket kritisk tid de där minutrarna innan den rullar in här. Jag skulle tro att det är mycket känslor som valsar runt i Turbo nu. I morgon är det skolavslutning och det är sista gången han träffar läraren Palle som sen går i pension. Jobbigt för Turbo förstås! Vi får se hur det går i morgon.




Jag och mannen fick träffa Palles efterträdare idag för första gången. Läraren Joakim ska ta över stafettpinnen och det kändes riktigt bra när vi pratade med honom idag. Han är specialpedagog (tror jag det heter) med inriktning på barn med särskilda behov. Det är ett stort plus för honom förstås, men samtidigt räcker det inte alla gånger med att man läst sig till hur elever med vissa diagnoser fungerar. Det kan vara något helt annat i det verkliga livet att konfrontera dessa elever på ett lyckat sätt. Men han har lite erfarenhet och det verkar som han jobbat på riktigt bra. Så vi har höga förväntningar på den här läraren som är i 30-årsåldern. Läraren Tyra och Joakim kan nog säkert bli ett bra team för Turbo att vara tillsammans med i årskurs 9 nästa läsår.

Nu till kvällsbestyren! Kram på er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Skönt för dig att du kom iväg med vänner en heldag. Sådär måste ju vi med göra, det är sällan vi kan träffa vänner båda två. Så viktigt att man unnar varandra det för annars tappar man nog kontakten med omvärlden helt tillslut..

Hoppas det går bra på avslutningen idag och att er sommar blir lugn och fin. Ni har väl lite korttids även i sommar?!.. Du har kanske skrivit det innan, men det har jag glömt isf. :P

Kramar om er!
Nina