lördag 5 december 2009

Lugnt .... **** AS/ADHD

Sonen blev hämtad av pappan i stödfamiljen på kvällen. Men på eftermiddagen tänkte jag ta det riktigt lugnt för att kurera mig och vila upp mig. Så jag föreslog att jag kunde hyra en film så att sonen och jag skulle mysa i soffan medans vi såg den. Men sonen ville inte hyra nån film. I stället så kollade jag runt lite på Tv-kanalerna och fastnade för ett program som handlade om en familj som fått sexlingar för tre år sen. Tanken slog mig: tänk om man hade sexlingar varav en eller kanske två som har asperger och ADHD!!! Man har det nog rätt lugnt ändå, om man jämför med en sån situation...

Idag var det många sjuka i sonens klass, ca 1/3 av klassen var hemma. Igår hade de flesta fått vaccinet mot svininfluensan och det satte tydligen sina spår. Sonen har inte fått vaccinet och är pigg som en mört! Hoppas det håller i sig och att han slipper influensan.

Inga kommentarer: