lördag 26 september 2009

Sjukdomen kuru **** AS/ADHD

Eftersom jag jobbat så mycket hela veckan så var det skönt att få vara hemma idag och städa och tvätta lite. Jag brukar bli lite tjurig om jag inte får göra min veckostädning. Min man har jobbat lite idag så jag och grabben har varit ensamma rätt mycket.                                                Jag har gjort lite avbrott för att spela spel med sonen. Idag valde han Kalaha och TP. Vi fick bl a en fråga om vad som händer med den som får sjukdomen kuru=skrattsjukan. Svar: han dör! Är det därifrån uttrycket kommer att "man skrattar ihjäl sig", undrade vi då? Nån som vet???                                  

              

                                                

Nu ska vi i alla fall ta en premiärbastu för den här säsongen. Ha en trevlig kväll alla därute!

Inga kommentarer: