tisdag 29 september 2009

Curlingturnering **** AS/ADHD

En gång varje höst och vår brukar jag och min man vara med på en 6-veckors curlingturnering. Idag var det dags att börja igen. Det är 13 lag med i turneringen, någon gång har vi vunnit allt, ibland går det betydligt sämre. Men det är en härlig stämning, alla är så lättsamma och man kan skratta åt både misstag och lyckträffar. De flesta som är med tränar ett par gånger i veckan året runt. Jag och min man är bara där och spelar när det är turnering så vi är glada om vi vinner nån match ibland.

Eftersom vi behöver någon som är här hemma med sonen så är det ju lite krångligare för oss att komma loss. Idag var en ny avlösare här hemma med honom. Sonen sliter liksom ut dem en efter en... Nu hoppas vi att det ska funka med denna kille vi fått. Han är bara 19 år men jag tror det kan bli kanonbra, sonen längtar redan efter nästa måndag då avlösaren kommer igen=gott beyg. Vi har fått beviljat "avlösare i hemmet" 10 timmar/månad genom LSS. Vi har haft en del tjejer innan men det har slutat med att de fått heltidsjobb och inte kan ta mer timmar eller också har det blivit nån incident med sonen och då vet de inte hur de ska hantera det, blivit osäkra och rädda. Men det är ju så det är, det är ju pga hans diagnoser som vi är i behov av avlösning...

Inga kommentarer: