måndag 22 december 2014

Visioner

Jamen hej å hå.... jag är redan dagvill här och än har inte extrahelger, klämdagar och allt vad det heter börjat! Hur ska det sluta?? Vi har iaf jobbat vår sista officiella jobbardag på ett par veckor. Nu ska det bli skönt med lite ledigt så jag hinner jobba ikapp lite ;). Ja, men så är det faktiskt. Började redan idag genom att jobba lite längre än jag skulle.

Assistent Nisse har varit här några timmar med Turbo så jag kom iväg till jobbet. Jag tror vi fått ihop en bra mix med assistenter och korttids och oss föräldrar under jullovet nu. Det ska nog funka. Turbo kommer att träffa både Nisse, Timmy och Kent under lovet, så jag tror han ska bli nöjd.

Mmm, fick en lite vision igår här, en tanke som dök upp i min lilla hjärna. Har sett ett par bilder på fejan där det är mys med assistenter och brukare tillsammans med övriga familjen. Då fick jag en tanke om att utmana en assistent med en grej.... kanske är det att skjuta en bra bit över målet, men det hade varit häftigt om det funkade. I så fall måste Turbo vara med på noterna och verkligen vilja göra det jag tänker på, det är ju liksom det som är poängen. Och den assistent jag tänker utmana med detta är i så fall Kent. Jag är säker på att han skulle fixa det och han kan behöva ha en utmaning att bita i.... ☺ Vi får se hur det blir, blir det inte nu så kan det bli längre fram för det skulle kunna vara ett bra mål att jobba emot med Turbo. Skulle det funka så är det rejäla framsteg på gång! Men som sagt, det är fortfarande bara i mitt huvud det existerar än så länge.....

Helgen som gick avlöpte väldigt bra. Både lördag och söndag kväll satt mannen och Turbo och tittade på en science fiction-film. Jag är inte ett dugg intresserad utan sitter mest och skrattar åt det när det är som mest spännande. Så de tyckte båda att det var bäst om jag förpassade mig till köket i stället för att störa dem! Jag tog fram målarpenseln i stället och lekte lite....



Igår (söndag) ville Turbo göra vår utflykt igen till stan och äta pizza på bästa pizzerian. Härligt när han vill ut och se sig om lite. I lugna perioder funkar det galant och vi passar på när han vill ut även om det inte passar oss andra tidsmässigt. Vi kastar allt åt sidan och åker och njuter av situationen.



Nu är det kväll igen och nu är det lugnt på sci-fi-fronten som väl är. Vi får se vad resten av kvällen bjuder på! Må gott och ta det lugnt allesammans! Kram, kram ♥

Inga kommentarer: