söndag 7 december 2014

Visar empati

Kvällen igår avlöpte väldigt bra, precis som dagen gjort - ända fram tills jag började må hur dåligt som helst. Japp! Dags för en rejäl allergiattack igen! Heeeelt oväntat, men senare grottade jag ner mig i att leta efter vad jag fått i mig som inte passade min kropp. Och hittade boven, så småningom. En liten, liten ingrediens i en kryddblandning! Oj, oj, vem hade tänkt på det?? Och vad betyder alla de där konstiga ingredienserna egentligen?? Vad innehåller de?? Inom loppet av 20-30 minuter gick jag från att må prima till att bli superallergisk och tokdålig. Efter nån timme släpade jag mig uppför trappan till sängen och där låg jag vaken halva natten.... Ja, ja, jag piggar på mig vartefter dygnen går och jag har återigen lärt mig något nytt! Och det kunde ändå varit ännu värre...

Jag måste i fortsättningen vara extremt noga, inte lita på att det kanske är ok. Jag har ju tydligen gått och blivit superallergisk. Det gäller för mig att lära mig alla "grekiska" (eller vad man ska kalla dem) termer på smådetaljer bland ingredienserna, t o m på smågrejer som i kryddblandningar!!
Turbo var otroligt medgörlig igår kväll vid läggdags. Mannen fick naturligtvis ta det passet och det var inga protester från Turbos sida alls med nånting. Han gick raka vägen och la sig och visade mig lite empati också. Underbart att se!




Turbo har som sagt varit lugn denna helgen och verkar harmonisk igen. Det märktes bl a igår när han följde med oss bort en sväng.
Vid ett tillfälle under helgen kom vi av en  händelse även in på den tragiska olyckan som hänt i vår kommun. Turbo frågade något om det och jag berättade lite kort. Även här visade han att han har känslor och att han t o m kunde tänka sig in i en annan persons situation. Det tycker jag är stort, mitt i det tragiska! Det är en situation där, som han säkert kan relatera till och det var i samband med det som en empatisk kommentar kom från honom. Där tänkte han djupt på personen....

Mera långrandig än så här tänker jag inte bli idag. Kram på er och ta hand om varann ♥

2 kommentarer:

strutgumman sa...

Och ta om dig och er! ♡

/ Anna R

Nina sa...

Men ojojoj! :( Vilket pyssel. Jag antar att man lär sig så småningom, men ändå. Det är en rejält svår allergi du har åkt på. Har du fått några kostråd, eller kollat om det finns nån medicin som kan lindra? Tänker på dig <3

Skönt att resten funkade när du däckade. Fina Turbo! :)

Kramar om!