torsdag 18 december 2014

Luftslut, handling och fika

Luften gick som sagt ur mig totalt igår kväll och jag kan väl inte påstå att jag haft så mycket mer luft idag heller. Jag känner att jag är på bristningsgränsen igen så i helgen ska jag ta en time out från allt som kan tänkas stressa mig. Turbo är inte på korttids så jag kan inte gå i ide, men vi är ju två som kan assistera så vi får väl dela upp det så gott vi kan och hoppas på en lugn helg. Men vi är ju inte riktigt där än....

Upplyst kissemisse! 

Turbo har varit på korttids tisdag - torsdag denna veckan. Han har således kommit hem idag efter skolan. Dygnen har nog gått bra och Valle och Tobias har haft var sitt dygn. Inte ett enda sms har kommit från Turbo och då är jag jätteglad. Skönt att få koppla bort det där ligga-före-tänket under ett par dygn när det flyter på.

Tyvärr har inte min kropp kommit ner i varv denna gången, men det får bli en annan gång. Igår passade jag och mannen på att åka in till stan och handla efter jobbet. Man måste ju passa på när vi båda kan åka och det är inte så ofta. Vi behövde båda handla lite saker och det blev gjort även om jag inte hade nån större lust. Men vi betade av vår lista som inte var alltför lång. Bl a ett par skor stod på min lista och jag hatar att köpa skor. Men det gick hyfsat snabbt iaf. Mannen behövde bl a lite jeans och det gick rätt bra det med.



Även om vi inte kom hem alltför sent så var vi dödens trötta efter dagen. Eftersom vi var Turbo-lediga så kunde vi packa ihop för dagen och lägga oss tidigt. Det var riktigt skönt. Dessutom tog jag mig en sovmorgon här och jobbade lite hemifrån på förmiddagen. Det behövde jag verkligen för dagen har inte varit så jättebra för min del, men jag hoppas jag känner mig mer alert efter ytterligare en natts sömn.

Gårdagen innehöll en annorlunda grej för Turbo och jag var lite spänd över att se hur det avlöpt. Allt hade gått bra. Båda lärarna och båda assistenterna (Nisse och Timmy) skulle fika ihop med Turbo. Kanske inte låter så märkvärdigt, men för Turbo är det en sak som bryter radikalt mot rutinerna. Av någon anledning var jag lite extra orolig, men jag litade helt på att assistenterna skulle klara situationen och läsa av om det blev för mycket för Turbo. Skönt att man kan känna sig trygg med killarna där!

Bild från Istanbul

Turbo känns lugn ikväll. Han har haft assistent Timmy här i eftermiddag och fram till tidig kväll. Han hoppade in och tog ett pass här eftersom det inte blev något med en reserv idag. Härligt när det går att pussla ihop för Turbos skull.

Nu satsar vi för en sista skoldag i morrn - skolavslutningsdag!
Kramen till er alla ♥

Inga kommentarer: