torsdag 26 december 2013

Tålamod igen

Efter det att jag skärpt till mig en aning igår kväll efter min lilla fadäs så gick kvällen ganska bra och även läggningen. Turbo blev trött förvånansvärt tidigt. Det var inte jättetidigt, men ändå tidigt i förhållande till hur han vänt på dygnet under lovet. Men det passade ganska bra för i dag behövde han upp lite tidigare än vanligt eftersom han skulle till korttids vid 12-tiden. Helst skulle en dusch hinnas med men det gick åt skogen med det. Vi pressade honom, men stoppade innan det blev utbrott.

En del oro fanns det i hans kropp nu när han skulle till korttids idag. Den som skulle ta emot honom var Otto och han har han inte träffat sen i somras. Så det är lätt att förstå att det kändes extra i Turbos kropp idag. Otto och Tom var den ordinarie personalen fram tills i augusti då Otto helt plötsligt försvann från korttids. Han hade kommit in på en utbildning och pluggar nu på heltid. Det blev en plötslig vändning för Turbo när Otto byttes ut mot Valle. Men det har gått rätt bra ändå, trots allt. Nu var nog Turbo ganska glad över att få träffa Otto igen men även glädje är svårt för honom att hantera.

Jag var tvungen att försöka lätta upp humöret på Turbo i morse och gjorde det med hjälp av lite humor och skämtsamheter. Som tur var så var mitt tålamod bättre idag..... Jag berättade att jag träffat Otto i affären häromdagen. Sen ritade jag upp en skämtsam bild av hur han ser ut idag:




Fast, nej, min ritade bild av Otto är så långt ifrån hans utseende som möjligt, men vad gör man inte för att få Turbo på gott humör! :)
Pga det lite stirriga i Turbos kropp så pressade vi honom inte till att gå in i duschen. Det får ju bli som det blir.....
Oron visade sig även inatt. När klockan var ca 23:30 så kom han nerspringandes och sa att han var orolig över korttids. Han tittade på schemat med bilderna på den personal som jobbar och sen var han nöjd och gick och la sig igen. Bildschemat är så viktigt och nu var det komplett och han fick den information som han behövde för att bli lugn igen. Jag frågade om han ville ha en lapp med infon med sig, men det behövde han inte för han hade memorerat schemat så han kunde det nu.

I eftermiddag när Turbo åkt till korttids så rushade vi lite hemma. Städade och lagade mat och sen kom ett par gäster på besök. Vi har inte fått ihop tiderna innan, men nu äntligen blev det av. Det blev mycket mys, skratt och lite allvar under em och kvällen. Härligt med lite avkoppling!




Nu ska det bli skönt med lite ledigt för vi behöver ta igen oss lite. Kram på er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Vad duktig Turbo har blivit på att uttrycka sin oro och hantera den. Ja, inte alltid, förstår jag, men ändå. Att gå upp och säga att han är orolig och behöver titta på schemat.. Kanon ju! :) Hoppas hans oro la sig så fort han träffade Otto.

Jag önskar er en riktigt skön ledighet! Vila, vila...

Kram Nina!