fredag 8 november 2013

Försöker landa....

Gårdagen blev en aning omskakande för oss då vi gick från skola till ingen skola alls inom loppet av några minuter. Sakta landar vi i detta, men många frågetecken finns det och vad händer nu??

En omvälvning blev det förstås för Turbo också och han har varit lite orolig och fått lite utbrott, främst i går kväll. I morse såg inte dagen heller ut som den brukar och det blev förstås svårt och jobbigt för honom. Assistent Kent kom på morgonen så jag skulle komma iväg till jobbet. Det var ett nytt moment och störde naturligtvis. Detta nya kom ju så plötsligt igår så vi har omöjligt kunna förbereda Turbo långt i förväg på hur det blir nu. Kent fick jobba lite extra hårt den första halvtimmen innan Turbo landade....




Jag och mannen lunchade med Kent idag och det är mycket intressant att lyssna till honom. En otroligt duktig 26-åring. Som ex kan nämnas att han under gårdagen i skolan kunde se vissa orossymptom hos Turbo, men lärarna hade inte lagt märke till dem (Kent analyserade lite med dem efteråt). Ändå har den ena läraren jobbat 1,5 år med Turbo.... Kent är fortfarande relativt ny på honom. Jag behöver nog inte berätta att vi är oerhört glada att ha såna här fina killar omkring Turbo!

Jag ska inom kort dra hela denna story om hur allt gått till och vad som hänt fram tills nu på skolan. Måste bara landa i allt lite till. Idag är jag väldigt okoncentrerad i hjärnan och får ingen reda på tankarna.




Positivt är ändå att kommunen tar detta på fullt allvar och kommer säkert göra vad de kan för att hjälpa oss. Jag mailade chefen för korttids och LSS-handläggaren igår och förklarade situationen. De har konfererat i morse med varann och senare idag ringde LSS-handläggarens chef upp mig. Hon ville informera oss vad vi har för rättigheter och vad som kommer att bli nästa steg. Hon ville ha den här telefonkontakten med mig innan helgen så vi kunde känna oss lite lugnare iaf och veta att de bryr sig. Eftersom detta är en situation som de flesta som hamnar i den inte har en aning om vad som gäller, så tyckte LSS-handläggarens chef att vi behövde få information så fort som möjligt. Fantastiskt bra agerat, tycker jag!

Nu ska vi försöka landa lite till här. Turbo lämnade jag på korttids strax före lunch. Tom tog emot och jag hade förvarnat honom på att det kan vara lite labilt i o m det som hänt. Känns iaf tryggt att lämna honom där med den fina personalen där också!

Var rädda om varann i fredagskvällen och krama varann ♥

4 kommentarer:

Annelie L sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Nina sa...

Håhåjaja... Ni har sökt assistans under skoltid?!! Hoppas det går fort...

Lite utökat fritids/korttids kanske? Tillfälligt alltså, så ni hinner med ert andra jobb lite och Turbo slipper klättra på väggarna.

Så hoppas jag verkligen att det löser sig i skolan snarast!

Styrkekramar!
Nina <3

Anonym sa...

Blogger Annelie L sa...
Vissa är mer lämpade en andra att läsa av sina elever...en del ser verkligen och andra har inte förmågan även om de försöker.
Förstår att ni är glada över de fina killarna ni har runt Turbo.
Skönt att ni fick telefonsamtalet och vet att de jobbar på problemet, även om ni inte får något svar på hur det kommer att bli <3

Hoppas du har någon hemma att krama i kväll och som du själv kan få kram av.
Så länge får du en genom datorn från mig.
Kram fina..... och var rädd om dig <3

This is my life sa...

Har last dina senaste blogginlägg och känner att mina ord inte räcker till just nu… Tänker på dig och din familj!!! Håller tummar för att allt ska lösa sig inom kort och är SÅ tacksam för de fina/professionella människor ni ändå verkar ha runt er!
Kramar om extra hårt <3