måndag 23 november 2015

Knägång och down-dag

Vår bygglovsansökan borde ha kommit fram till rätt instans under dagen. Som sagt, bara att vänta och försöka öva på tålamod under tiden. Jag och mannen känner att orken tryter här, och lite knägång känns av för oss båda. Jag har dessutom haft en s-k-i-t-dag idag, men det var bara att ta sig igenom den och försöka göra det bästa av den ändå. Jag kände det när jag vaknade i morse att humöret hos mig inte var på topp som det brukar. Men, men, man kan inte alltid ha bra dagar även om man vill.

När det gäller bostadsanpassningen och hur det fortskrider med den, kommer jag att hålla er upprättade om här på bloggen. Just nu filas det på lite offertförfrågningar till olika byggföretag. Men det är lite papper som ska fixas och trixas med innan det är klart att skicka iväg.



Assistenten var rejält försenad i morse, kanske pga kylan (-15 i morse), så Turbo fick vänta ett bra tag. Men det gick hyfsat ändå, får jag säga. Själv blev jag också försenad till jobbet, men det löser sig alltid på något sätt.

Ove hade kvällspasset här och jag och mannen höll oss borta till kl 21 igen.... En go vän tog hand om oss på kvällen och bjöd på middag och tillhörande tjöt och skratt. Det blev en härlig stund och vi passade på att slappa i hennes soffa - gött det!

Dags för nattning, så hoppas vi väl på att uppvaknandet i morgon blir bättre.... Kram på er ♥