torsdag 23 augusti 2012

Nu är det STRID!!

Oj, oj, vilken soppa det har blivit av personalstrulet på Turbos skola!! Igår fick jag ett löfte av rektorn via mail som var någorlunda positivt för Turbo mitt i allt elände... idag tas det löftet tillbaka! Igår blev Turbo liiiite lugnare med det beskedet... idag ska vi rasera detta.... Just nu är jag så ARG på skolledningen så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Lagar och paragrafer hit och dit - lyssna till oss föräldrar nån gång och se till elevens bästa... MORR!!! Eftersom jag är så arg och upprörd idag så borde jag inte skriva alls här, men behöver nog få ur mig lite.




Just nu pågår en strid utan dess like och nu är jag inte nådig, nu har man retat mig länge nog! Nu läggs all vår energi på att strida för Turbos bästa - frågan är om han ska bli en hemmasittare fr o m måndag morgon eller inte. Avgörandet ligger hos två rektorer! Vilken helomvändning för Turbo - från att ha älskat skolan i 7 år, till att vägra gå pga han inte har en trygg person vid sin sida.... Jag blir så ledsen över att man inte kan tänka på elevens bästa.... Idag har jag hotat med att gå till media och jag har hotat med skolinspektionen. Antagligen ringer jag skolinspektionen i morgon för nu har de lekt färdigt med oss föräldrar!! Men vad hjälper det i denna akutsituation som uppstått?? En utredning hos dem tar vanligtvis 5-6 månader!!




Att rycka undan tryggheten för Turbo så här hux flux, det funkar inte och det visste vi föräldrar om, han kommer att krascha fullständigt om det inte åtgärdas inom det närmsta dygnet.... Åhh, vad jag är upprörd idag!! Så det framsteget jag nämnde lite om igår, det har dragits tillbaka idag :(  Orkar inte förklara i detalj allt som hamnat i denna soppa, lägger krutet på striden så länge. Pustar lite och jag hoppas jag ska få ner pulsen ikväll så jag kan somna. Morrar vidare!

Kram på er ♥

4 kommentarer:

Nina sa...

Bra att du är arg! Så ring nu!
Styrkekramar!
Nina

Annelie L sa...

Kramar om och skickar kärlek .

bluees sa...

usch sådant är verkligen jobbigt. förstår att du blir arg. det är 2012 kan de inte lära sig någon gång. att det var så i slutet av 90 talet ja visst men nu är vi ju ändå på 2000 talet. Mina föräldrar fick skrika sig hesa. måste ett barn till bli hemma sittrare.

Ett tipps för att gå till skolan som min mamma körde på mig var.

jag älskade att bada. Så som belöning gick vi till badhuset.

Vad är det Turbo älskar att göra?
Och ta med ett belönings schema.

hemma hos mig hade vi en belönings tavla. Badhuset stod högst upp.

men innan jag kom dit var jag tvungen att 1 gå dit det var det första målet. när det var avklarat. gick vi till badhuset. och det upprepades tills det inte var mer än normalt tjat om skolan.

steg 2 var att jag skulle stanna kvar i skolan med assistenten. samma procedur där

steg 3 var att jag skulle gå på alla lektioner. samma procedur där.

steg 4 var att prata om det jobbiga.

det gick efter några månader gick jag till skolan och pratade om problemen när de uppstod.

jag har själv autism och inlärningsvårigher . och adhd.

Mamma Z sa...

GOA FINA DU!
Superba att du kontaktar media och skolinspektionen. Kanske ger det skolan en blåslampa därbak så att löftet infrias igen! Och därmed med detsamma!
Slutar Turbos resurs nästa vecka, den som nu skulle byta jobb?
Jadu. Så sorgligt att bevittna hur skolan har MASSVIS att lära sig. Ligga sjutton steg före.Minst.

Håller tummar och tår för er skull!
BAMSEKRAMEN