onsdag 22 mars 2017

Avstamp

Dagen efter ett långt maratonmöte på assistansbolaget, var det dags för mig att ta ett assistanspass igen, på en tid där vi alltid brukar ha externa assistenter. Men i brist på assistenter så blir det så här emellanåt. Om det inte vore för att jag har ett annat jobb att sköta så skulle läget vara lättare, men jag halkar ju efter där när jag stannar hemma från det jobbet och assisterar i stället. Inte speciellt optimalt för en stressad kropp....

Om jag bortser från det negativa när det gäller det andra jobbet, så tycker jag ju att det är roligt, spännande och intressant att jobba med Turbo den tiden på dygnet.



Många olyckliga omständigheter har gjort att det blivit som det blivit för oss och Turbo. Det känns som att vi nu är nere på botten vad gäller hur assistansen funkar. På mötet igår hos assistansbolaget, där jag och tre verksamhetschefer möttes, rensade vi luften lite. Det känns skönt att vi från båda håll kan köra med öppna kort. Vi redde ut en massa, för att kunna göra ett nytt avstamp. Men tyvärr finns det en lite äldre händelse som satt djupa spår i mig (speciellt nu när vi är i botten) och som jag tyvärr ser ut att få lära mig att leva med. Ett fel (eller eg dubbelfel) begicks och Turbo och vi är de stora förlorarna. Helst hade jag sett att felet rättades till med lite pusslande..... men, men, vi gör ett avstamp och ett försök att börja om på nytt. Vi hoppas verkligen att det blir bra och vi hoppas det håller för vår del....
En eloge till den som ändå larmade om vår situation i nuläget!  

Och som sagt, nya tag är det som gäller, från nu och framåt!

Kram på er ♥

3 kommentarer:

Annelie L sa...

Kram❤

Nina sa...

Vi behöver ju prata ju! Men du får skriva av dig i GP när du orkar. Jag är telefonledig på söndag em/kväll annars. Sen dröjer det nog ett tag.
Kramen hela dagen <3

Trötter sa...

Styrkekramar! 💚💕😉