fredag 30 september 2016

Onödigt störig vecka

Så där ja! Veckan är snart slut så vi kan börja om med en ny. Det har varit mycket strul och krångel under veckan som gått och sånt är aldrig roligt eftersom det stör Turbo något enormt. En del inkörsproblem i skollägenheten gör att han har haft utbrott ett par dagar. Först var det städpersonal som dundrade in (de har nyckel så det är bara för dem att stövla in!) och igår fortsatte spektaklet med att några andra stormade in i lägenheten!

Gissa om jag fick hämta en Turbo där igår, som var arg som ett bi - eller rättare sagt en hel bisvärm, om det räcker! Han skulle ALDRIG mer sätta sin fot därinne igen, sa han. Och jag förstår honom. Alla tänkbara är tillsagda att absolut inte gå in där under dagtid och ändå har det varit två olika grupper på samma vecka som gått in. Morr! Det förstör så mycket i Turbos mående och det känns så onödigt.

Behöver jag säga att Turbo och assistenten har varit hemma idag! Sen får vi se hur det avlöper om vi får iväg Turbo till lägenheten på måndag. Tråkigt när det går ut över de få lektioner som är planerat att han ska ha, för det blir inget med det heller när han är hemma. Nu får vi ta en dag i taget och se hur det här slutar.
En stor eloge till Ronny som hanterade situationen lugnt och säkert med Turbo efter incidenten! Bra jobbat!
Ikväll har jag ventilerat incidenterna med en annan assistent också. Gott att få lite olika infallsvinklar på situationen som råder.



Jag hoppas Turbo är cool resten av kvällen och natten för han behöver ladda inför morgondagen. Den dagen är planerad att innehålla en aktivitet som han inte utfört på flera år. Men nu ville han, och jag hoppas det blir av. Kent har ett långpass i morgon och det vore jätteskoj om de kom iväg på det som är planerat. Spännande!

Idag när jag kom till jobbet så fick jag hastigt lämna det igen för att åka in till stan. Det blev ett snabbt byte av tid för ett möte med Kent. Vi behövde gå igenom assistansschemat eftersom vi hade en del luckor att fylla. En av assistenterna kommer inte att jobba kvar hos oss då tiderna inte passar in med hans övriga schema. Mycket tråkigt, tycker vi, men förstår honom helt och fullt.



Själv har jag haft en dålig vecka. Hade behövt varva ner, men i stället har jag ju varvat upp i o m Turbos utbrott - inget bra alls för min del, men inte mycket att göra åt. Och lite annat strul som ställt till det. Men idag fick jag äntligen ventilerat en hel del med "lillebror". Så gott att få rensa hjärnan efter veckan som varit, det var ordentligt nödvändigt. Tack för ditt lyssnande öra...eller... idag räckte det inte med ETT öra, båda öronen behövde användas när jag kom igång och rensade skallen. :)

Nu lägger vi veckan bakom oss och tar nya tag under helgen och hoppas, hoppas den går smidigt och smärtfritt.
Kram på er ♥


1 kommentar:

Anonym sa...

Sätt upp en STOR skylt på dörren och skriv med rött:
STÖR EJ!!!
Kram K