söndag 20 februari 2011

Saknar inspiration **** Autism/ADHD

Idag saknar jag inspiration till att skriva nåt inlägg, men får väl försöka lite grand iaf. Tror den här sportlovsveckan har sugit musten ur mig mer än jag trott - det kostar att vara på topp... eller, som jag egentligen menar - det kostar att ligga steget före diagnoserna för att undvika krasch.

Sen tror jag att jag hamnat i nåt slags vakuum just nu. Jag vill så mycket, men måste samtidigt avvakta diverse beslut som ska tas för att jag ska kunna genomföra det jag vill. Går ju bl a och väntar på besked från försäkringskassan ang. min ansökan om assistans till sonen. Eller ja, eg. skulle jag inte börja vänta förrän den veckan som kommer eller nästnästa, tror det är rimlig tid då jag bör få besked. Men så lång väntan är! Och jag som hade bestämt mig för att inte tro det bästa... jag skulle ju inrikta mig på ett nej, och att sen överklaga. Nu skenar fantasin iväg, tänk om jag får ett ja... då är det bara att genomföra en del förändringar för att livet ska bli lite lättare . Skolsituationen inför nästa läsår ligger ju också och trycker... Spännande tider är det iaf!!

Dagen idag har varit hyfsat bra. Mannen och jag har delat lite på passuppet och det har lyckats rätt bra.

Nu laddar jag inför morgondagen då det är dags för ett tandläkarbesök för sonen på eftermiddagen. Vi åker fyra mil enkel väg, till en annan ort som jag fått rekommenderad till sonen. Annars skulle vi fått en tandläkare här på orten som överhuvud taget inte kan ta barn på ett smidigt sätt, än mindre NPF-barn. Då åker jag hellre en bit. Sist vi träffade tandläkaren fick han höra hur ful han var ;) men han svalde det med som tur var. Jag hoppas han slipper höra det i morgon.

PS. Myset i TV-soffan framför melodifestivalen igår infann sig faktiskt i vårt hem också. Det fungerade hela kvällen utan utbrott, men det märks att sonen blir tröttare och tröttare ju närmare slutet man kommer, därmed blir det svårare och svårare för honom att hålla ihop. DS.

Inga kommentarer: