måndag 7 februari 2011

Gräsänka i fyra dagar **** Autism/ADHD

Måndag idag, och dagen har gått fort. Mannen stack iväg i morse och kommer inte hem förrän på torsdag. Han ska till Göteborg på kurs i fyra dagar och gnugga geniknölarna ;)

Jag får försöka roa mig och sonen på egen hand. Men det ska säkert gå bra. Idag har vi inte gjort mer än nödvändigt på eftermiddagen och kvällen. Jag har diskat och tvättat lite, resten har jag ägnat åt sonen. Spelat Dirt2 som jag inte gillar så värst mycket, men det är för tillfället sonens favoritspel på Wii. Bara att gilla läget och se glad ut.

Morgondagen får vi se hur den blir, förbereder mig på att det blir lite jobbigare då på eftermiddagen när sonen kommer hem från skolan. Pratade med hans assistent i telefonen idag och vi kom fram till att hon gör ett seriesamtal om ett - för sonen - jobbigt ämne just nu. Vi kom överens om att jag försöker undvika ämnet om det inte kommer upp ändå i eftermiddag, så fixar hon det i morgon med hjälp av seriesamtalet. Det blir nog bäst så, tror vi. Men hur han tar saken, ja, det vet vi i morgon... Hoppas förstås på det bästa... men den dagen den sorgen.... vissa saker måste man bara ta sig igenom oavsett risk för stora utbrott.

Inga kommentarer: