onsdag 2 februari 2011

En sjukdag till **** Autism/ADHD

Idag har vi väl gått varann på nerverna lite, jag och sonen. Hemma från skolan idag också med lite hosta. Men han är så pass pigg så han inte kan vara stilla och är allmänt less, tror jag. Då blir det många dumheter... t ex en handkontroll till Wii-spelet rätt ner i ett vattenglas... bl a.... Så det är fullt upp här, man blir inte sysslolös i första taget. Igår hade vi en betydligt lugnare och mysigare dag tillsammans. Så här såg det ut efter frukost.

Här sitter vi och chattar med varann på facebook ;). Vi hade rätt kul båda två och skrattade åt varandras kommentarer. Kanske bra träning för honom att kommunicera i skrift till en annan person, för det kan bli lite hur som helst ibland. Sen fick jag jobba lite också när sonen var upptagen med nåt dataspel - fortfarande sida vid sida vid matbordet.

Men, men, det där trevliga var igår det... Skulle behöva ringt en del samtal idag, men har insett att det inte varit nån idé. Ett samtal klarades av iaf. Jag lovade att ringa handläggaren på försäkringskassan under förmiddagen och meddela en sak som skulle tillfogas ansökningen om assistans. Ansåg att det var mitt viktigaste samtal idag, och det klarades av precis lagom innan lunch. NU är det bara att vänta på domen därifrån. Hon trodde jag skulle ha beskedet inom "några veckor"... får väl se vad det innebär i tid i verkligheten.

Själv känner jag mig lite småfebrig idag, men inga andra symptom, så jag tror det är lite stresskänning. Ett sånt där nära-väggen-symptom, brukar få det ibland, men det var faktiskt längesen nu. Har kommit in i en period nu då jag känner att maxgränsen är nådd och det måste hända nåt så livet blir lite lugnare snart. Men tills den dagen kommer (...för den kommer väl??) så får man hoppas man hänger ihop och klarar av att reda ut situationen.

Inga kommentarer: