tisdag 9 mars 2010

Studiedag **** AS/ADHD

Det var studiedag i skolan idag och fritids stängt, så vi hade en ledig dag. Skönt med sovmorgon, men sonen är ju uppe med tuppen ändå tyvärr.

Jag var tvungen att ta tag i några akuta jobb på förmiddagen. Försökte jobba på stunder då sonen inte behövde mig. Man får ju försöka anpassa efter hans behov. Lugnast så, annars blir det bara bråk.

Grabben har spelat en del Wii.

  

Sen gick vi ut så han fick åka lite tefat. Härligt i solen, känns som liiite vår i alla fall.   

  

Vi tog också ut katten så han fick lite luft och känna på snön. 

   

Ett muffinsbak hann vi med på eftermiddagen. Det var jättelänge sen jag bakade nåt så nu var det dax.    

Den här sorten är så god, kladdkaka fast som muffins.

Nu har jag också klippt sonen - verkligen välbehövligt. Skulle ha gjort det för länge sen men jag har bara skjutit upp det på framtiden.

Trots att jag ägnat mig åt grabben ordentligt idag så känns han inte riktigt stabil utan är lite småorolig. Kan det vara åldern, våren, luften, ja, vem vet?!

Inga kommentarer: