torsdag 4 mars 2010

Oroligt ****AS/ADHD

Sonen har kommit in i en mindre harmonisk period nu. Han verkar mer orolig och stirrig. Morgonbestyren i morse slutade så här:

  

Glassplitter på vardagsrumsmattan - suck! Men, men, sånt är livet. Något gick emot honom och då blir det en krasch.

Jag tror att det varit många "konstiga" situationer i skolmiljön den här veckan - prov, friendsbesök m m som antagligen fått sonen i obalans. Hoppas det rättar till sig nästa vecka. 

Det slog mig idag att han har blivit väldigt stor på sistone. Känns som att vi behöver jobba intensivt med hans beteende framöver om vi överhuvud taget ska våga ta med honom ut bland folk. Utbrott i en folkmassa när han blir stor och stark, då står man sig rätt så slätt. Vi får se vad kursen på habiliteringen nästa vecka kan ge för tips.

Samtidigt som jag gjorde i ordning frukost till sonen innan skolan i morse så hann jag fota det vackra vädret från sovrumsfönstret.

Även om vintern varit lång så kan jag inte låta bli och njuta när solen skiner på de kalla, gnistrande träden. Vi hade -18 grader i morse.

Inga kommentarer: