söndag 21 februari 2010

Låg profil **** AS/ADHD

Eftersom sonen varit hemma denna helgen och inte heller varit på topp så har vi hållt låg profil med honom. Inte utsatt honom för nåt som direkt frestar på diagnoserna.
Igår var vi egentligen bjudna på fest, men det var inte en tanke på att kunna gå så det sa vi ifrån. Tyvärr är det ju inte så att allt sånt kommer på barnlediga helger.
Istället hade jag och mannen pratat om att vi skulle ta en liten tur alla tre och fota lite vackra platser. Men som alla vet så var det snökaos så man skulle nog köra minimala sträckor. Men vi hade lovat att skotta på ett ställe så vi masade oss iaf dit.

Sonen var ute en stund på tomten här hemma sen. Släpade en skottkärra i snön och la sig sen raklång. Där låg han länge, tills jag sa att han inte fick ligga längre pga kylan. Han satt fast, sa han. Och när han fått en sån idé så ger han sig inte innan jag pulsat dit och hjälpt honom upp! Han skulle nog hellre ligga där och frysa ihjäl än att ge sig. Tror det hänger ihop med att många som har ADHD inte känner kyla och värme så som vi andra gör.
Så här mycket snö var det längesen vi fick uppleva. Mitt i all vinter har jag en blomma i fönstret som försöker tro att det är en helt annan årstid.
  
Nu hoppas jag att sonen ska komma tillbaka till sin harmoni igen, den han känner när allt är perfekt planerat för honom i skolan. Skolan drar igång igen i morgon efter lovet.

Inga kommentarer: