torsdag 6 april 2017

Resumé

Sen jag skrev ett ordentligt innehåll sist här på bloggen, så har det förstås hänt en del. Hinner inte skriva så mycket om varje händelse, men det får bli några bilder här som gör att jag kommer ihåg tillfällena som gått förbi.

Jag har bl a fått göra en avstämning med vår frånvarande assistent Timmy. Ett trevligt möte där jag också fick se "djurfarmen". 😊



Jag och mannen hade en mysig weekend i Jönköping, bara för att koppla av och koppla bort lite.



En av kvällarna träffade vi ett par goa vänner och hade en helt underbar kväll tillsammans med dem - helt okonstlat! 💖


Under detta veckoslut gästspelade den rutinerade personalen på korttids som slutade för nåt år sen - Tom. Turbo längtade förstås efter honom och det dygnet hade gått kanonbra. Det var ett kärt återseende mellan dem. De har en bra grundrelation att luta sig mot. Annars är det svårt att ta in någon som inte sett Turbo på länge.

Turbo fick för sig att vi skulle plocka fram cyklarna en dag. Det blev en premiärtur för säsongen. Förhoppningen är att han ska fortsätta gilla cyklingen i vår och sommar.



Jag och mannen har fått iväg ett par viktiga brev....



En av helgdagarna fick jag en trevlig dag i grannorten tillsammans med en del vänner. Hade vi haft en extern assistent så hade jag och mannen varit där båda två samtidigt, men i brist på det så delade vi på oss. Dagen för mig blev bättre än jag trott.




Ett par möten på assistansbolaget har det också blivit under perioden. Vi har bytt verksamhetschef och jag tror säkert vi ska kunna komma överens även om det går hett till ibland. 😃 På vårt senaste möte under veckan där jag, Kent och verksamhetschefen möttes, så rensade vi luften igen (skönt att det inte alltid är jag som börjar ☺) och ibland är det nödvändigt att prata ut om saker, för att se var vi alla står. Raka rör och ärlighet är något jag uppskattar! Det ska nog bli bra det här!




Under veckan har vi också träffat ett par nya aspiranter till att börja jobba som assistent här hos Turbo. Vi saknar ju en del personal här och min förhoppning är att vi nu ska hitta ett eller annat guldkorn. (Måste inom parentes här ge en eloge till assistent Nisse som alltid ställer upp så fint nu i den här perioden. Även korttidspersonalen är värda en eloge för sitt fina arbete.)


De senaste veckorna har det också blivit en hel del snack med "lillebror" av olika orsaker. Tack vare att du är som du är så "vågade" jag öppna mig igår kväll (som alltid) om en grej som legat över mig och tryckt. I o m det så finns kanske, en för mig och mannen, viktig lösning i sikte.


Nya tag i morgon, med nya utmaningar....

Kram på er 💗

3 kommentarer:

Nina sa...

Du måste skriva i GP, eller ringa när vi har tid! :*

Karins ordöverflöd sa...

Ser att du har gjort ett besök i Ulricehamn, grått och eländigt men ändå en fin stad.. jag bor i den staden.

Trötter sa...

Tack för resumén ! Fortsatt framgångsrika dagar önskar jag för er ! 😍