torsdag 15 oktober 2015

Utbrott i den härliga hösten!

Här fortsätter vi med utbrott var och varannan dag. Är en aning less på det nu, men vad hjälper det. Vi tar oss igenom det på ett eller annat sätt. Ska fila på ett inlägg som bl a berör detta - har fått så fina kommentarer med lite frågeställningar och annat som jag tänkte besvara sen när både ork och tid finns.

Det som ställer till det för Turbo mest just nu, är att internetuppkopplingen strular i stugan där han sitter på dagtid. Vi vet av erfarenhet att det inte går så bra, utan det blir våldsamma utbrott av sånt när det inte blir bättring. Vi hoppas det går att åtgärda inom kort, förstås.

Igår kväll när jag körde hem från jobbet, var jag bara tvungen att stanna på andra sidan av den sjö där Turbo befinner sig på dagarna tillsammans med sin assistent. Solen stod perfekt och det var sååå vackert. Bilden här är direkt ur kameran, så färgerna är inte förvrängda. Det var verkligen så vackra färger!

De här färgerna påverkade mig inför dagens val. Jag skulle ta mig en ledig dag för att egentligen ligga på sofflocket och vila mig lite. Men jag blev så sugen på att ta en lång fotorunda innan höstfärgerna säger adjö. Jag har fått en favoritväg som är så vacker, en väg som vår verksamhetschef på assistansbolaget (Kent) visade mig i våras. Jag bara måste dit och fota hösten också! Så jag åkte en del mil för att komma dit och det var det värt. Det är helt enkelt njutbart att åka den där slingan!

När jag ändå var i krokarna därborta så hoppade jag in lite snabbt och kramade kontorspersonalen på assistansbolaget. De är bara sååå bäst och de gör ett kanonjobb!

Nu tänker jag slänga mig i bingen. Det blev ju inte nån vila den här dagen, så lite sömn sitter nog fint nu.

Kram till er alla!

 

1 kommentar:

Nina sa...

Supervackra foton! Som vanligt :)
Hoppas det lugnar sig snart...
Kramar o saknar <3