söndag 5 februari 2017

Nya tag, och mystik

Nämen hörrni, nu är det väl dags att jag fixar till ett ordentligt inlägg här. Dvalan kom jag ur i slutet på denna veckan, men har inte haft tid att skriva sen dess. Men nu så, gör jag ett försök att hinna med det.

I torsdags hade jag ett möte med chefen på assistansbolaget. Jag var tvungen att räta ut en del väldigt krokiga frågetecken. Är tacksam för att bossen tog sig tid att sitta ner med mig den stunden, det var t o m hennes lediga dag! När jag åkte därifrån kände jag mig, efter omständigheterna, nöjd med mötet. Alltid lika mysigt på assistansbolagets kontor och jag får säga att jag trivs där.

Bilden är dock från ett fik vi var på under helgen

Resten av veckan har gått sin gilla gång.
Lördagen kom och det var dags för Kent att assistera hela långa dagen. Det händer inte alltför ofta nuförtiden så Turbo längtar förstås till varje tillfälle. Jag fick rapporter under lördagen att de var ute och åkte en sväng. Kent är en fena på att locka ut Turbo och vi är förstås glada att han kom utanför våra väggar under dagen. Kul att se honom sitta på andra ställen än hemma.



Under tiden som vi hade utomstående assistent hos Turbo så behövde jag stilla min fotoabstinens som gjort sig påmind under veckan. Men först träffade jag och mannen lite vänner på förmiddagen innan vi drog iväg. Alltid trevligt och mysigt det med.



Fototuren blev lyckad, trots gråväder med lite duggregn emellanåt. Men vad gör väl det när man hittar lite fynd att fota?! Älskar gamla ruckel! De har en viss charm kryddade med lite mystik. Det är inte svårt att undra vad som hänt och vilken historia som finns bakom detta!





Flera mysiga objekt hittade vi:



En avkopplande dag blev det och jag njuter som vanligt när jag har kameran i handen ute på äventyr. Det är mitt sätt att koppla av och rensa hjärnan och återhämta mig.
En stor eloge till min kära man ♥ som snällt följer med på mina fotorundor med tillhörande upptåg. Det blir otaliga stopp där jag bara måste ut och klättra lite och lufta kameran....

Nu ser jag fram emot veckan som börjar i morgon - en spännande vecka!
Kram på er 💗

Inga kommentarer: