söndag 1 maj 2016

Utbrott mitt i packningen

En hel del röjning och städning har det blivit de senaste dygnen efter de utbrott som blivit. Men jag känner mig ändå ganska stark och uppåt så det går ganska bra. Mannen är lite mer sliten, men vet ju att vi kommer att vara lediga snart, så vi kämpar på båda två.

Mannen frågade Turbo igår om han var orolig över de dygnen då vi är bortresta och befinner oss utomlands. Han var inte orolig, men pirrig och lite uppspelt och då kommer känslorna förstås ut i utbrott. Dygnen blir ju inte som när vi föräldrar är hemma, men jag tror han ser fram emot dygnen iaf. Han trivs väldigt bra med killarna som kommer att ha ansvaret och det blir säkert inga problem.



Nina undrade vad som händer om Turbo behöver mig akut, och det inte går att lösa via sms, och jag inte kan komma hem?
Jag vet faktiskt inte hur det skulle avlöpa, men jag skulle antagligen kontakta Kent så han får rycka ut om det vore helkört med nåt annat. Tyvärr är det ju så att Turbo har svårt att vända sig till någon annan än mig i krissituationer och det är något vi skulle behöva jobba på (hur det nu ska gå till). Men som sagt - min utväg hade nog i ett sånt läge blivit att lasta över det på Kent. Jag kan ju inte göra så mycket annat än att smsa Turbo, så någon annan är ju tvungen att ta över på hemmaplan isf.

I ett sånt här läge som vi befinner oss i nu då Turbo är labil och får rätt rejäla utbrott, är det viktigare än någonsin att som assistent vara extra lyhörd. Går det åt pipan nu så går det lätt åt pipan rejält. Tyvärr inträffar det ju sånt som ingen kan rå över och då är det bara att göra det bästa av situationen.



Jag kan nämna att de senaste utbrotten har haft ett par olika orsaker. En tablett på kvällsmedicinen var utbytt mot en annan så den såg inte ut som den brukar - det lilla räckte för att utlösa ett rejält utbrott.
Igår kväll laggade internet - ett kraftigt utbrott pga det.
Det behövs inte mycket nu. för att det ska bli ett inferno här. Vi håller tummarna för att de här dygnen då vi är borta fungerar bra, trots allt. Passar på att önska all inblandad personal Lycka till!

En fantastisk sak som vi märkt de senaste dygnen är att vår ena katt håller sig till Turbo mer än vanligt. Han vill ligga bredvid eller på honom mycket och ofta. Den katten och Turbo har alltid haft ett speciellt förhållande och det syns extra tydligt nu. Jag tror att katten märker av att Turbo inte mår så bra. Det är riktigt fascinerande att se!

Nähä, nu väntar lite fortsatt packning om vi ska hinna färdigt ikväll och få någon timmes sömn iaf, innan vi sticker. Vi sticker nämligen medan det fortfarande är natt..... Men häng med, kanske kommer det ett inlägg redan i natt....

Kram på er ♥ 

1 kommentar:

Nina sa...

Jag håller tummarna att det ska gå bra på hemmaplan och önskar er en toppenfin resa! Ser fram emot lite uppdateringar längs vägen :)
Kramen!