måndag 16 maj 2016

Ny rutin

En lång måndag är till ända snart, ska bara försöka få Turbo i säng så jag också kan gå och knyta mig. Idag var första dagen med den nya rutinen som gäller skolmaten i stugan för Turbo. Det märktes i morse att det var något nytt på gång för honom. Lösningen vi fick till, är nog eg den bästa för Turbo men bara för att det är nytt så blev han orolig. Och visst - ett helt nytt moment ingick i rutinen och det var förstås oroväckande för honom. Tror det blir bra bara det satt sig och bara alla assistenter har kommit igenom proceduren för första gången så flyter det säkert på sen. Vi hoppas på det bästa.

 


Usch, tanken slog mig idag.... vad händer om Turbo skulle krascha ordentligt, och då menar jag rejäl krasch! Det är så mycket nu som vi måste ta oss igenom, men tänk om det blir alldeles för mycket så hans gräns överskrids med stort råge. Vill egentligen inte tänka i de banorna, men något i morse utlöste den tanken. Tänk om allt blir för mycket! Nä, de tankarna blåser vi bort för jag är på för bra humör idag för att eg tänka negativt. Gjorde en körd grej idag, men den bjöd jag på! Ska bjuda er på den i nästa inlägg, tror jag.... :)

F ö så känns Turbo väldigt glad ikväll, efter att Nisse och Erik haft var sitt pass med honom. Kanske har det lossnat för honom, det här med matfrågan. Det kanske slog väldigt väl ut idag, vem vet. Det lär visa sig.

Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Det är bra att du tänker på det där med kraschen. Tror det är nödvändigt för att undvika det...

Och det andra du inte skriver, får jag väl nyfiket vänta vidare på då. Hrmf.

Saknarkram <3