fredag 11 juli 2014

Det flyter på

Nu ska jag försöka få färdigt ett ordentligt inlägg här innan klockan springer ifrån mig alldeles även idag. Men vi fortsätter att vända på dygnet lite grand iaf. Idag var Turbo trött så han sov ganska länge på morgonen. Sen somnade han också en stund före lunch... det tar på krafterna att vara uppe för länge på kvällarna! Men det märks på honom att han behöver sin sömn. Det blir lätt lite skört annars.

Gårdagen var återigen en bra dag. Assistent Nisse kom och hade ett lite längre eftermiddagspass med Turbo. Det är så underbart att se hur väl det fungerar med Turbo och hans invanda assistenter nu. Nisse gled in i huset och de kom igång direkt och hade trevligt. Härligt!




Jag och mannen begav oss av hemifrån när de kommit igång. Turbo har ju lite svårt för om vi är hemma samtidigt som en annan assistent är här. Så vi åkte på en liten utflykt och tittade på lite andra vyer än vi brukar. Det är ju ändå "semester".
Vi åkte några mil åt ett håll dit vi sällan brukar åka. Mannen hade planerat några utflyktsmål bl a ett industrimuseum. Jag tänkte att jag går dit för hans skull, men det var väldigt intressant. Det var som att kliva in i en metallverkstad på 40-talet. Vi gick en guidad tur på ca en timme. Man berättade att när man bestämt sig för att lägga ner industrin så låste man och lät allt stå som det var. Ingen har flyttat något sen dess.




När vi kom hem efter några timmar så var allt fortfarande frid och fröjd. När Nisse åkt härifrån så tog vi en cykeltur och ett bad i poolen. Härligt!
Idag har vi också cyklat och vi har även badat i poolen. Turbo uttryckte det som att "varför har ni inte sagt det här tidigare", när det gäller cyklandet. Vi har ju försökt få igång honom, men inte lyckats. Nu hoppas jag att han börjar få blodad tand så vi kan få ut honom varje dag på en tur. Kondisen är mer än i botten just nu, men det kan ju ändras ;)




I morgon är det dags för en rejäl utflykt för Turbo så då blir det ingen cykling. Men det lär bli hålligång ändå. Assistent Kent drar iväg honom på en heldag innan det är dags för semester även för honom...... Sen är det dessutom slut på det regelbundna assisterandet från Kents sida :(
På tal om assistenter så ska jag nog förtydliga mig angående Kents efterträdare. Fick en kommentar från Sofie som tycker det är sån skillnad från kommun till kommun - och det ÄR det, tyvärr. I det här fallet så är det Kent som fixat en efterträdare åt oss - det är alltså inte kommunen eller någon annan som fixat fram det. Däremot kommer den nye (Timmy) att bli anställd av kommunen på skoltid. Hade inte Kent vetat om denna killen så hade inte rektorn någon ny att ta till.

Jag har pratat med Timmy idag för att planera lite framåt. Vi vet ju inte hur det går i praktiken, men det känns bra så här långt. Sen är det alltid jobbigt för Turbo när en person byts mot en annan. Men här har vi nog ändå haft tur i oturen, det känns så iaf.

Nu får vi nog säga go´nattens och kram på er ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att ni fått igång Turbo att cykla igen. Tänk så ni cyklade för några år sen.

Så det blir äventyr för Turbo igen imorgon. Hoppas att de får en härlig sista dag tillsammans, men sorgligt på samma gång förstås.

Håller tummarna att den nye kommer att fungera lika bra som Kent nudå.

Måste fråga, hur och i vilken ålder lärde sig Turbo cykla? Min kan ju fortfarande inte cykla och jag själv vet inte om jag fixar att springa efter en cykel och hjälpa honom. Sen har jag ju ingen egen om det skulle vara så att han kommer att gilla att cykla...annars är det ju ett bra sätt att motionera på om sommaren iallafall.

Det där muséet måste ha varit jätteintressant. Jag hade mer än gärna varit med på den guidningen.

Ha det så gott och nu hoppas jag verkligen att vi snart kan ses.

KARMAR <3