fredag 22 januari 2021

Ring mamma!

Om jag säger att jag är smått irriterad, så är det bara förnamnet. Jag har inte fått några bra besked än från kommunen, hur vi ska lösa Turbos situation. I nuläget ser det ut att han ska vara ensam åtta dygn i månaden! Han klarar på sin höjd en kvart ensam... Vet ni vad jag fick till svar igår från kommunen? ”Turbo kan ju ringa dig om det är något”!!!!! Jag blev stum! Vi har alltså att göra med en svårt autistisk kille, är det någon som har missat det?! Han är inte kapabel till att ringa. Hade han kunnat kommunicera att något är fel, ja då hade vi nu sluppit alla utbrott genom åren.
Och han är en fara både för sig själv och andra om han lämnas ensam. Det gäller liv och död! Och nu ska han tydligen klara av att hantera livet själv. 

Så här såg det ut igår i ett utbrott: 



Sen följde flera utbrott under kvällen - dumt av mig att inte säga till honom att ringa i stället. OBS! Ironi. 

Kontaktuppgifter till en journalist har jag redo. Vi får se vad som händer under dagen...

Kram på er 💕

1 kommentar:

Annelie L sa...

Alltså.... man slutar ALDRIG att förvånas !! Läser de överhuvudtaget någonting om det ärendet de arbetar med??? Och kan de någonting om npf??
Kramar om ❤️