söndag 22 oktober 2017

Mysigt med allt möjligt

Tidigt i torsdags morse lämnade jag och mannen hemmet för att ta tåget till huvudstaden. Vi kopplade bort vardagen och jag hade bestämt mig redan innan för att jag skulle njuta fullt ut av resan. Det har ju som sagt, varit för mycket ett tag nu, så det var faktiskt skönt att komma bort lite. 
När vi åkte hade vi eg bara en grej inplanerad så vi trodde det skulle bli ett veckoslut med mycket dötid och en massa slappa. Men när vi väl kom till Stockholm så vips.. så blev det en hel del grejer inbokat, hur nu det gick till?!? 🤔😳 Men allt var roliga saker! 

Jag och mannen hade ändå lite tid för oss själva - vi hann både gå på bio och såg filmen om Björn Borg, och vi tog en trevlig match i Shuffle board. 


Under fredagen tog vi en lunch på ett ställe som blivit en favorit för mig. De har nämligen en hel del vetefria saker. Pga min allergi så fungerar det inte även om det är glutenfritt, utan det måste vara helt vetefritt, vilket de glutenfria sakerna oftast inte är. Men på detta stället har de helt vetefria saker. 😀 Dagen till ära, hade de räkmacka med champagne som erbjudande som lunch. Vi var inte nödbedda att haka på det erbjudandet! 👍



En del barnbarnsmys blev det naturligtvis! Vi har ju numera två underbara barnbarn i Stockholm. ❤️❤️


På fredagskvällen blev vi medbjudna av vår äldste son Charlie ut på puben och vi träffade ett mysigt gäng i blandade åldrar. 




Under helgen fick vi också tillfälle att träffa ett par i diagnoslandet som vi aldrig träffat tidigare. Jag och mamman i familjen har haft kontakt med varandra under ett par års tid och nu fick vi lite tid för varandra över en lunch. 🌮🥕🌮 Härligt! 



Vi hade också möjlighet att gå ut och äta igår kväll med våra kära vänner som vi bl.a. reste till Italien med i våras. Vi kom fram till att vi inte setts sen dess så det var på tiden. Vi fick en mysig kväll. 🥘🥗🍷🍸 Nu ser det tyvärr ut att dröja ett tag innan vi kan resa tillsammans igen. 😔



Nu sitter vi iaf på tåget och är hemma om några timmar. Turbo har varit på korttids sen i onsdags em. Vi har inte hört ifrån honom en endaste gång och det tyder på att det har fungerat bra och vår avkoppling har blivit maximal. Det är ganska stressande när jag får sms från Turbo då det krånglar och/eller är labilt. Men vi får naturligtvis ta det som det kommer och göra det bästa av det i såna situationer. Turbos mående kommer alltid i första hand. 

När vi nu går in i nästa vecka så kommer jag att påbörja en period som blir en ny liten avdelning i mitt liv. Jag hoppas det ska slå väl ut. 

Kramar till er alla ❤️

1 kommentar:

strutgumman sa...

Kramar till dig och de dina...
♡♡♡♡♡