torsdag 8 december 2016

Benen undanslagna och ett rop på hjälp!

Idag har jag tagit en dag utan att åka till jobbet. Jag hade en hel del på att-göra-listan som jag var tvungen att beta av. Bl a jobb (haha) och en massa annat.

Ett första hjälpmedel när det gäller min sjukdom, har blivit beställt idag.... Försöker förtränga det så gott det går, men nu är det gjort iaf. Nu får tiden utvisa (om och) när jag behöver börja använda det. Det börjar bli på gränsen nu, känner jag, så det var tvunget att bli överstökat. Så tack för hjälpen, "lillebror"! Bra med någon i sin närhet som är insatt i både det ena och det andra.

Samtidigt blev det som att någon drog undan mattan under benen på mig idag.



Den person som jag alltid vänder mig till inom vården om jag behöver, och som jag har stort förtroende för, kommer att sluta ganska omgående. Har träffat honom för sista gången nu. Naturligtvis får jag träffa en annan person, men huh så läskigt det känns. Jag har ju fullständigt litat på den jag brukar gå till... och det är väl nu och framöver jag som mest skulle behöva honom, antar jag... Bara att hoppas på att efterträdaren är lika bra.

Usch, nu gick luften ur mig lite, men ska försöka att inte måla allting för svart ang bytet.



Annars är det väl lugnt här, efter omständigheterna iaf. Med Turbo får vi förstås vara lyhörda och det är ibland en svår balansgång. Men jag tänker ofta på att vi nu fått ett helt annat liv när han har sitt eget krypin med hjälp av bostadsanpassningen. Är sååå tacksam över hur bra det blev med utbygget, och allt detta med kommunens hjälp!

Med tanke på det så vill jag försöka hjälpa en god vän att hitta ett bra boende för en person med bl a autism. Detta är en person med liknande svårigheter som Turbo - alltså inte alls lättplacerad. Det är ju skillnad på ”autismboende” där man ”buntar ihop alla med samma diagnos under samma tak” och ”autismboende” där man har en pedagogisk kunskap och jobbar med individanpassning. Finns det sistnämnda i någon kommun? En kommunal gruppbostad där man tar hänsyn till individens behov och kan autism. Nån som känner till nåt, eller vet nån som känner till nåt? För behovet måste finnas på många håll i landet.

Är det någon av er läsare som har något att tipsa om, så är ni mer än välkomna att höra av er via kommentar här eller via mail. Detta är lite akut, skulle jag vilja påstå, så tveka inte att höra av er!

Ha en go kväll, fina läsare!
Kram, kram ♥

Inga kommentarer: