lördag 28 juli 2012

Karlavagnen och Katarina Hultling

Jag gör en liten snabbtitt in här för jag vill berätta en händelse från i torsdags. Jag lämnade Turbo på korttids på morgonen och vid lunchtid får jag ett mail - från Sveriges Radio!! Producenten för "Karlavagnen" hade läst lite i min blogg och ville ha kontakt med mig. Hon ville att jag skulle vara med i programmet som var i torsdags, det handlade om Starka känslor. Hon tyckte att min berättelse om Turbos utbrott och hur livet med det passade mycket bra in i programmet. Vi drabbas ju ganska ofta av starka känslor hemma hos oss. En hel del nervositet drabbades jag av under eftermiddagen och kvällen. Jag är en person som inte alls vill vara i rampljuset, vill helst vara anonym överallt ;) Men samtidigt brinner jag för ämnet NPF och vill gärna sprida mer förståelse för det. Jag funderade hit och dit och bestämde mig för att inte missa detta tillfälle.




Det som var värst var att inte veta exakt vilka frågor man skulle få, jag kunde inte förbereda fullt ut vad jag skulle säga. Så värst många minuter var jag inte med i programmet och jag hade velat få fram mycket mer om vad det innebär att leva med NPF, men temat för programmet var inte inriktat på dessa diagnoser. Så det lilla får man väl vara nöjd med.

Länkar här till programmet och jag är med efter drygt 50 min in i programmet. Nu har jag inte lyssnat på det själv så jag vet inte hur det gick.... men, men....
Här är det iaf: http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=3117

Nu loggar jag ut igen och fortsätter njuta av en härlig och helt underbar ledighet! Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jag hittar det inte :( Jag har inte tid att lyssna igenom hela programmen så jag försökte spola runt. 50 min in i programmet är det en pappa som pratar, som misst sin dotter i cancer, tror jag.. Kollar jag fel? Eller är det en annan tid det ska vara?

Kram Nina!