söndag 20 augusti 2017

Ett break

Nu gör jag alltså något jag aldrig gjort tidigare. Jag tar en time out under en veckas tid, så gott det nu går. Jag tänkte ge min kropp en chans till fullständig återhämtning för det är verkligen på tiden. Både jag och mannen insåg det under veckan som gått, att det verkligen är ett nödvändigt beslut. Jag kan inte lämna min mamma-roll förstås, men hoppas ändå på en lugn vecka. Mannen tar över rodret på hemmaplan, med hjälp av våra fina assistenter också förstås. 


Tyvärr har det uppstått ett bekymmer med Turbo, så jag kan inte helt koppla bort. Men återigen - så skönt att ha Kent att bolla även detta bekymmer med. Både jag och mannen blev lite skärrade igår, men även om det ligger lite utanför det vanliga så har Kent livserfarenhet av ämnet så han kunde förklara lite djupare hur det brukar funka. Mannen får förstås lägga i en högre växel den kommande veckan, så får vi se om läget har förbättrats när jag kommer hem igen. 





Turbo och mannen har nyss skjutsat och lämnat av mig. Jag befinner mig inte så speciellt långt hemifrån, bara ca 5-10 mil bort, i en lägenhet ett par kvarter från en sjö. Lägenheten finns i ett samhälle som inte ens har en riktig affär, jag har ingen bil med mig - bara en cykel, jag känner inte en kotte (förutom den som tillfälligt och mycket snällt flyttat ut ur lägenheten för min skull), jag har inte tagit med mig nån jobbdator, jag har inte tagit med mig tvätt eller annat att stöka med... så jag har bara att vila och slå dank - finns inget annat att göra. Det enda jag har med mig är det som får vara min bästa följeslagare just nu - kameran!! 


Men något ska jag väl hitta på, jag har mina planer för jag tänker inte ligga på soffan och titta i taket hela dagarna. Några lagoma utflykter får det bli. Men jag tänker bara göra sånt som GER mig energi, allt som TAR energi lägger jag åt sidan. Jag känner mig väldigt tacksam för att jag kan göra så här just nu - tacksam mot dem som gör det möjligt för mig: mannen, "lillebror", assistenter (speciellt Nisse denna veckan) och arbetskamrater - alla ni uppoffrar er på ett eller annat sätt under MIN vecka. 

TACK! ❤️💚❤️




En liten fundering har jag haft på om jag t o m skulle låta bli sociala medier under denna veckan, vi får se hur jag gör. Men jag vill iaf lägga ut lite ögonblicksinlägg här på bloggen. Kanske bara en bild för stunden eller kanske någon text. Häng med så visar det sig vad det blir av det hela. 


Kramar ❤️

3 kommentarer:

Nina sa...

Det låter toppen! Låt bli sociala medier också. Bara ta hand om dig och cykla ut på lite fotoäventyr!
Krama!!

Annelie L sa...

Var rädd om dig och samla massor av god energi ❤️ Kramar om ❤️

Trötter sa...

Underbart! Önskar dig vildmarksliv,enkelt,rofyllt och med kameran som vapen 😂