onsdag 20 december 2017

ALLT och lite till

Vad dagarna springer iväg här... Jag skulle för länge sen ha rapporterat om förrförra helgen som blev väldigt speciell med Turbo. Men det har inte varit läge för mig att få ro och skriva än. Och denna veckan.... mannen tycker att jag pressar in ALLT och lite till nu under min sista time-out-vecka från jobbet. 
Igår var jag för tredje gången på massage för min onda nacke och axlar. Massören har fått en pansarquinna att mjuka upp. 😂 Men de ska inte alltid ha det så lätt. 😉 


Idag har jag varit på en helt annan slag av behandling, så just nu mår jag inte alls bra. En sån VIDRIG SMÄRTA under behandlingen... 😵 Hon som utförde behandlingen på mig, berättade att hon väntar på att få bli sövd för att genomgå detta - hon fixar inte smärtan! Tack för den upplysningen, jätteuppmuntrande att få höra detta precis innan jag ska plågas. 😉 Yr och illamående är jag just nu, eftersom kroppen är rejält chockad. Men det går över och jag kommer att skratta åt detta om ett tag, det vet jag. 😜🙃




Men jag lever faktiskt på den underbara stund jag fick med kameran igår när jag var på väg hem från massören. Det var inte meningen från början, men jag fick för mig när jag åkte hemåt att jag inte skulle köra motorvägen utan köra småvägar en bit. Hittade en sjö som såg intressant ut och där nånstans efter skogsvägen, hittade jag ett övergivet hus på en kulle. Ett helt fantastiskt läge! Tyvärr var huset bortom all räddning, men tomten köper jag gärna och bygger ett litet charmigt hus på! Jag blev helt kär! 💕 Jag tog en print screen på kartan i mobilen så jag ska kunna hitta tillbaka igen. För som vanligt när jag åker med kameran i högsta hugg så vet jag aldrig vart jag är när jag kört en bit in i vildmarkerna. 😂
(Och nej, jag har inte varit in i huset! Bilden på köket är taget genom fönstret som inte hade någon ruta kvar.) 
Detta blev en kort och snabb fototur, men oj så härlig och faktiskt hjärnrensande också. 

Kram på er ❤️

1 kommentar:

Trötter sa...

Mega smärtor är skrämmande. Du verkar vara av den tuffa sorten. Menat som komplimang alltså 😀
Men pressa inte för hårt. När jag vill mycket gör också jag fel och får lida för det.
Spännande att Turbo har upplevd något extra.
Hoppas på bra lösningar för ev krångel!
🤗💞