tisdag 29 november 2011

Storebror

Hej alla läsare!

Här kommer då ett inlägg av den s.k. gästbloggaren. Som några kanske listat ut så är det storebror som är här och skriver. Jag kom hit sent i Torsdags kväll och möttes då av en lillebror som hade otroligt mycket saker att berätta och visa för mig. Detta är inget ovanligt då han brukar ha det när jag kommer och hälsar på, och den 6 timmar långa resan till trots så är det bara att hålla en god min och ge ett intresserat intryck, han är ju trots allt glad att se mig.   När jag senare på kvällen förklarade hur otroligt mycket tid vi skulle ha tillsammans och sa att det vore ju tråkigt om han berättade allt redan ikväll fick man som svar: Den tiden räcker inte till för att visa allt jag har att visa. Där sattes ribban. :P

Men nu är det Tisdag kväll och allt har flytit på otroligt bra. Vi har ju många gemensamma intressen så det har alltid funits något att göra som varit givande för oss båda. Även morgonrutinerna har fungerat bra, även om detta var det som jag var mest nervös för i förväg. Den största anledningen till att allt fungerat så bra är de enorma förberedelser som mor och far gjort inför denna tid. Massor av scheman,  matlistor och andra listor, allt för att både min bror, jag och assistenterna skall vara med på noterna.



I morgon är det dags för mig att åka hem till min egna underbara familj i storstaden igen och E och T kommer hit och turas om att fixa så att allt fungerar. Den vanliga frågan som brukar smyga fram varje gång det är dags för mig att åka hem igen yttrades såklart även ikväll: När kommer du hit nästa gång? Han har verkat något nedstämd ikväll, kanske för att han är medveten om att jag ej kommer vara hemma och vänta på honom i morgon. Men samtidigt verkar han inte vara det minsta orolig inför resten av veckan då han vet att E och T, som han trivs så bra med, kommer att vara hos honom tills dess att mor och far kommer hem igen.

Nu är det dags för mig att packa min väska och gå och lägga mig. Riktigt roligt att få denna möjligheten att lämna sitt avtryck i bloggen. 
// Storebror



P.S. Av att dömma av SMSen jag fått från Japanresinärerna kommer det väntas otroligt vackra bilder och spännande kulturella historier nästa vecka. D.S.

4 kommentarer:

Nina sa...

Ååh, vad roligt att få läsa lite om hur det går där hemma när resten av familjen är på andra sidan jorden... Skönt att höra att det har gått så bra hittills. Ni är så duktiga, hela familjen!

Ser fram emot bilder och spännande äventyr framöver :)

Kram Nina!

Tina sa...

Låter bra ! Skulle vara intressant att höra hur det varit genom åren att vara syskon. Vår dotter har en lillasyster som är fantastisk i många lägen fast det kan vara otroligt tufft ofta. Kram Tina

Mamma Z sa...

HAr förstått av mamma din att du står högt i ragn hos lillgrabben :-)

Härligt att höra att det flyter på..skoj att du hälsade på här i bloggvärlden!!

Anna A sa...

hej:) otroligt roligt att storebrosan bloggar lite. Och du är väldigt duktig som tar hand om din lillebror och orkar med ansvaret.

Hur har det varit att vara bror till en kille som är autistisk och har adhd?